Browse Results

Showing 39,626 through 39,650 of 55,695 results

Patient-Specific Computational Modeling

by Begoña Calvo Lopez Estefanía Peña

This book addresses patient-specific modeling. It integrates computational modeling, experimental procedures, imagine clinical segmentation and mesh generation with the finite element method (FEM) to solve problems in computational biomedicine and bioengineering. Specific areas of interest include cardiovascular problems, ocular and muscular systems and soft tissue modeling. Patient-specific modeling has been the subject of serious research over the last seven years and interest in the area is continually growing and this area is expected to further develop in the near future.

Patient-Specific Controller for an Implantable Artificial Pancreas (Springer Theses)

by Yvonne Ho

The thesis focuses on the control of blood glucose devices and design of implantable devices, and offers valuable insights on diabetes mellitus and related physiology and treatments. Diabetes mellitus is a widespread chronic disease in the modern world that affects millions of people around the globe. In Singapore, one in ten of the population has diabetes, and the severity of the problem has prompted the country’s prime minister to talk about the disease at the National Day Rally in 2017. Designing an artificial pancreas that can provide effective blood glucose control for individuals with diabetes is one of the most challenging engineering problems. The author reports on research into the development of an implantable artificial pancreas that can regulate blood glucose levels by delivering appropriate dosages of insulin when necessary. By sensing blood glucose and injecting insulin directly into the vein, the implantable device aims to remove delays that occur with subcutaneous blood glucose sensing and insulin delivery. Preliminary in-vitro and in-vivo experimental results suggest that the implantable device for blood glucose control could be a clinically viable alternative to pancreas transplant.

Patient-Specific Induced Pluripotent Stem Cell Models

by Andras Nagy Kursad Turksen

This volume captures the rapid developments in the field of induced pluripotent stem (iPS) cells, which have provided novel opportunities and approaches both for better understanding a number of human diseases and for developing new platforms for drug development and screening for such diseases. Specifically, representative protocols on various disease models have been collected from labs around the world. Written for the highly successful Methods in Molecular Biology series, chapters include introductions to their respective topics, lists of the necessary materials and reagents, step-by-step, readily reproducible laboratory protocols, and tips on troubleshooting and avoiding known pitfalls. Authoritative and practical, Patient-Specific Induced Pluripotent Stem Cell Models: Generation and Characterization is an ideal reference for scientists working on furthering iPS research.

Patient-Specific Modeling in Tomorrow's Medicine

by Amit Gefen

This book reviews the frontier of research and clinical applications of Patient Specific Modeling, and provides a state-of-the-art update as well as perspectives on future directions in this exciting field. The book is useful for medical physicists, biomedical engineers and other engineers who are interested in the science and technology aspects of Patient Specific Modeling, as well as for radiologists and other medical specialists who wish to be updated about the state of implementation.

Patient-Specific Modeling of the Cardiovascular System

by Roy C.P. Kerckhoffs

The main purpose of the book is to demonstrate the design of a variety of patient-specific models within the cardiovascular system in computational biology. The maturation of computational biology could lead to a new approach to medicine. During the last five to ten years, there have been many improvements in diagnostic medical technologies such as multi-slice cardiac CT imaging, 3-D electroanatomic mapping, and many types of applications of Magnetic Resonance Imaging (i.e. magnetic resonance tagging and diffusion tensor imaging). Combined with more powerful computing resources and more accurate predictive computational models it is feasible to begin developing mechanistic patient-specific models that may help diagnosis, guide therapy or surgery, and predict outcomes of the latter. Many questions need to be answered before computational modeling can be fully integrated with standard care, such as what is the minimal data set needed from the patient in order to build a reliable predictive model? What accuracy is needed? How will the initial baseline model be validated? What are reasonable computation times? Is some type of perturbation of the patient's physiology necessary? How could they be integrated with current practices? Are physicians willing to accept these models? These questions will also serve as guidelines throughout the chapters. The book will try to cover, such as cardiac electrophysiology, cardiac (muscle) mechanics, circulation dynamics, arterial and venous flow, angiogenesis, remodeling, metabolism, or combinations between these such as cardiac electromechanics or fluid-solid interactions.

Patient-Specific Stem Cells

by Deepak A. Lamba

One of the biggest challenges faced in medical research had been to create accurate and relevant models of human disease. A number of good animal models have been developed to understand the pathophysiology. However, not all of them reflect the human disorder, a classic case being Usher’s syndrome where the mutant mice do not have the same visual and auditory defects that patients face. There are others which have been even more difficult to model due to the multi-factorial nature of the condition and due to lack of discovery of a single causative gene such as age-related macular degeneration or Alzheimer’s syndrome. Thus a more relevant and accurate system will allow us to make better predictions on relevant therapeutic approaches. <P><P>The discovery of human pluripotent stem cells in 1998 followed by the technological advances to reprogram somatic cells to pluripotent-stem cell-like cells in 2006 has completely revolutionized the way we can now think about modelling human development and disease. This now coupled with genome editing technologies such as TALENS and CRISPRs have now set us up to develop in vitro models both 2D as well as 3D organoids, which can more precisely reflect the disease in the patients. These combinatorial technologies are already providing us with better tools and therapeutics in drug discovery or gene therapy. <P><P>This book summarizes both the technological advances in the field of generation of patient specific lines as well as various gene editing approaches followed by its applicability in various systems. The book will serve as a reference for the current state of the field as it: <li>Provides a comprehensive overview of the status of the field of patients derived induced pluripotent stem cells. <li>Describes the use of cardiac cells as a main featured component within the book. <li>Examines drug toxicity analysis as a working example throughout the book.

Patient Studies in Valvular, Congenital and Rarer Forms of Cardiovascular Disease

by Franklin B. Saksena

Test your knowledge or prepare for Boards with this collection of unusual and challenging patient studies focused on detecting valvular, congenital or vascular disease. Contains over 90 case histories with self-test questions designed to test the reader's knowledge and reinforce clinical best practices Focuses on diseases of valvular, vascular or congenital origin, and on comparatively rare disorders/diseases, rather than coronary artery disease, to help readers improve their skills at interpreting and making decisions based on physical examination and basic, non-invasive imaging modalities Each case is paired with original materials - e.g. x-rays, echocardiograms, lab reports, charts - so readers can work through their diagnosis using the same information as the physician who treated the patient originally An ideal companion for those approaching board review or recertification or who want to improve skills in physical diagnosis of cardiovascular disease

Patient Surveillance After Cancer Treatment

by Julie A. Margenthaler John F Thompson Katherine S. Virgo Craig C. Earle Yoshihiko Maehara Riccardo A. Audisio Frank E Johnson David Y. Johnson George P Browman

Patient Surveillance After Cancer Treatment covers the history of cancer patient surveillance after curative-intent treatment, the rationale, the methodologies used in the past and at present, the methodologies that will probably emerge in the future, the costs of surveillance, the definitions of various terms used in the field, and how those who are interested in the topic can get more information about it from the internet. The secondary focus of the book is to publicize the need for well-designed, adequately powered randomized clinical trials comparing two (or more) surveillance strategies for each type of cancer. The audience includes all oncologists, cancer researchers, medical economists and policy makers in government and insurance companies, and finally, interested patients. This book is part of the Current Clinical Oncology series, which provides cutting-edge knowledge of cancer diagnosis, management, and treatment. World renowned experts share their insights in all the major fields of clinical oncology. From the fundamentals of pathophysiology to the latest developments in experimental and novel therapies, Current Clinical Oncology is an indispensable resource for today's practicing oncologist.

Patient Treatment Adherence: Concepts, Interventions, and Measurement

by Hayden B. Bosworth Eugene Z. Oddone Morris Weinberger

This new book summarizes the adherence literature for a number of specific health behaviors and populations. It provides a comprehensive source on the conceptualization, interventions, and measurement of treatment adherence and a synthesis of the research across demographic and chronic diseases. The text presents problems associated with treatment adherence; theoretical models that have commonly been used to understand, predict, and/or improve adherence; adherence with specific behaviors including exercise, diet, rehabilitation, medication, and psychological therapies; and strategies in enhancing adherence.Because chronic diseases involve similar behaviors, the handbook is organized by specific behaviors and special populations, and not by disease. Every chapter is sub-organized by specific diseases to ensure easy access for the readers and features a discussion of adherence across demographic and chronic conditions, a review of previous interventions directed at the particular behavior or population, questions and scoring algorithms for widely used measures of treatment adherence, a discussion of the clinical research, and where appropriate, policy implications. Patient Treatment Adherence addresses: practical recommendations to improve adherence; the impact of non-adherence including costs and health-related quality of life; methodological issues such as assessing cost-effectiveness; and the use of technological advances to improve adherence.Intended for health service professionals, health, clinical, social, and cognitive psychologists, primary care physicians, pharmacists, and policy-makers, this text is also an excellent resource for graduate courses on health psychology and public health.

The Patient Will See You Now

by Eric Topol

A trip to the doctor is almost a guarantee of misery. You'll make an appointment months in advance. You'll probably wait for several hours until you hear "the doctor will see you now"--but only for fifteen minutes! Then you'll wait even longer for lab tests, the results of which you'll likely never see, unless they indicate further (and more invasive) tests, most of which will probably prove unnecessary (much like physicals themselves). And your bill will be astronomical. In The Patient Will See You Now, Eric Topol, one of the nation’s top physicians, shows why medicine does not have to be that way. Instead, you could use your smartphone to get rapid test results from one drop of blood, monitor your vital signs both day and night, and use an artificially intelligent algorithm to receive a diagnosis without having to see a doctor, all at a small fraction of the cost imposed by our modern healthcare system. The change is powered by what Topol calls medicine's "Gutenberg moment. " Much as the printing press took learning out of the hands of a priestly class, the mobile internet is doing the same for medicine, giving us unprecedented control over our healthcare. With smartphones in hand, we are no longer beholden to an impersonal and paternalistic system in which "doctor knows best. " Medicine has been digitized, Topol argues; now it will be democratized. Computers will replace physicians for many diagnostic tasks, citizen science will give rise to citizen medicine, and enormous data sets will give us new means to attack conditions that have long been incurable. Massive, open, online medicine, where diagnostics are done by Facebook-like comparisons of medical profiles, will enable real-time, real-world research on massive populations. There's no doubt the path forward will be complicated: the medical establishment will resist these changes, and digitized medicine inevitably raises serious issues surrounding privacy. Nevertheless, the result--better, cheaper, and more human health care--will be worth it. Provocative and engrossing, The Patient Will See You Now is essential reading for anyone who thinks they deserve better health care. That is, for all of us.

The Patient Will See You Now: The Future of Medicine Is in Your Hands

by Eric Topol

"[Topol is] one of medicine's most innovative thinkers about the digital future.... [A] valuable contribution to a fascinating subject."--New York Times Book ReviewA trip to the doctor is almost a guarantee of misery. You'll make an appointment months in advance. You'll probably wait for several hours until you hear "the doctor will see you now"-but only for fifteen minutes! Then you'll wait even longer for lab tests, the results of which you'll likely never see, unless they indicate further (and more invasive) tests, most of which will probably prove unnecessary (much like physicals themselves). And your bill will be astronomical.In The Patient Will See You Now, Eric Topol, one of the nation's top physicians, shows why medicine does not have to be that way. Instead, you could use your smartphone to get rapid test results from one drop of blood, monitor your vital signs both day and night, and use an artificially intelligent algorithm to receive a diagnosis without having to see a doctor, all at a small fraction of the cost imposed by our modern healthcare system.The change is powered by what Topol calls medicine's "Gutenberg moment." Much as the printing press took learning out of the hands of a priestly class, the mobile internet is doing the same for medicine, giving us unprecedented control over our healthcare. With smartphones in hand, we are no longer beholden to an impersonal and paternalistic system in which "doctor knows best." Medicine has been digitized, Topol argues; now it will be democratized. Computers will replace physicians for many diagnostic tasks, citizen science will give rise to citizen medicine, and enormous data sets will give us new means to attack conditions that have long been incurable. Massive, open, online medicine, where diagnostics are done by Facebook-like comparisons of medical profiles, will enable real-time, real-world research on massive populations. There's no doubt the path forward will be complicated: the medical establishment will resist these changes, and digitized medicine inevitably raises serious issues surrounding privacy. Nevertheless, the result-better, cheaper, and more human health care-will be worth it.Provocative and engrossing, The Patient Will See You Now is essential reading for anyone who thinks they deserve better health care. That is, for all of us.

The Patient Will See You Now

by Eric Topol

In The Patient Will See You Now, Eric Topol, one of the nation’s top physicians, examines what he calls medicine’s "Gutenberg moment. ” Much as the printing press liberated knowledge from the control of an elite class, new technology-from the smartphone to machine learning-is poised to democratize medicine. In this new era, patients will control their data and be emancipated from a paternalistic medical regime in which "the doctor knows best. ” Mobile phones, apps, and attachments will literally put the lab and the ICU in our pockets. Computers will replace physicians for many diagnostic tasks, and enormous data sets will give us new means to attack conditions that have long been incurable. In spite of these benefits, the path forward will be complicated: some in the medical establishment will resist these changes, and digitized medicine will raise serious issues surrounding privacy. Nevertheless, the result-better, cheaper, and more humane health care for all-will be worth it. The Patient Will See You Now is essential reading for anyone who thinks they deserve better health care. That is, for all of us.

Patient Zero: A Curious History of the World's Worst Diseases

by Lydia Kang Nate Pedersen

From the masters of storytelling-meets-science and co-authors of Quackery, Patient Zero tells the long and fascinating history of disease outbreaks—how they start, how they spread, the science that lets us understand them, and how we race to destroy them before they destroy us. Written in the authors&’ lively and accessible style, chapters include page-turning medical stories about a particular disease or virus—smallpox, Bubonic plague, polio, HIV—that combine &“Patient Zero&” narratives, or the human stories behind outbreaks, with historical examinations of missteps, milestones, scientific theories, and more. Learn the tragic stories of Patient Zeros throughout history, such as Mabalo Lokela, who contracted Ebola while on vacation in 1976, and the Lewis Baby on London&’s Broad Street, the first to catch cholera in an 1854 outbreak that led to a major medical breakthrough. Interspersed are origin stories of a different sort—how a rye fungus in 1951 turned a small village in France into a phantasmagoric scene reminiscent of Burning Man. Plus the uneasy history of human autopsy, how the HIV virus has been with us for at least a century, and more.

Patient Zero: Solving the Mysteries of Deadly Epidemics

by Marilee Peters

Engrossing true stories of the pioneers of epidemiology who risked their lives to find the source of deadly diseases. Throughout history, more people have died in disease epidemics than in wars or other disasters. The courageous, trail-blazing defenders against these diseases faced a terrifying personal gamble. Often they were ignored, laughed at, or even fired from their jobs. But they kept hunting for answers, putting the pieces of the epidemic puzzle together. As they looked for clues to the origin of a disease, scientists searched for the unknown “patient zero”—the first person to have contracted it. Patient Zero brilliantly brings to life the main characters and events to tell the gripping tale of how each of seven diseases spread. The result is spine-chilling as Peters follows the scientists who solved the intricate mystery of the killer epidemics. Patient Zero reminds us that millions of people owe their lives to the work of these pioneer epidemiologists, work that continues to this day.

Patient Zero: Solving the Mysteries of Deadly Epidemics (G - Reference, information and Interdisciplinary Subjects)

by Marilee Peters

Engrossing true stories of the pioneers of epidemiology who risked their lives to find the source of deadly diseases—now revised to include updated information and a new chapter on Covid-19. <p><p>More people have died in disease epidemics than in wars or other disasters, but the process of identifying these diseases and determining how they spread is often a terrifying gamble. Epidemiologists have been ignored, mocked, or silenced all while trying to protect the population and identify “patient zero”—the first person to have contracted the disease, and a key piece in solving the epidemic puzzle. <p><p> Patient Zero tracks the gripping tales of eight epidemics and pandemics—how they started, how they spread, and the fight to stop them. This revised edition combines a brand-new design with updated information and features diseases such as Spanish Influenza, Ebola, and AIDS, as well as a new chapter on Covid-19.

Patienten mit intrakraniellen Tumoren: Neuropsychologie – Psychoonkologie – Psychotherapie: Eine Einführung (essentials)

by Simone Goebel

Dieses essential gibt einen Kurzüberblick über psychosoziale Aspekte von Patienten mit Hirntumoren. Die Arbeit mit dieser besonderen Patientengruppe erfordert spezifische Kenntnisse in den Bereichen Neuropsychologie, Psychoonkologie und Psychotherapie, die praxisnah vermittelt werden. Patienten mit intrakraniellen Tumoren zählen zu den am stärksten belasteten Patientengruppen überhaupt. Sie sind nicht nur von allen Belastungsfaktoren onkologischer Erkrankungen betroffen, zu welchen zum Beispiel die langwierige und nebenwirkungsreiche medizinische Therapie oder die oft verringerte Lebenserwartung zählen, sondern auch von allen Belastungsfaktoren neurologischer Erkrankungen, worunter auch neuropsychologische Veränderungen wie kognitive Defizite, eine verminderte Kommunikationsfähigkeit und organisch bedingte Persönlichkeitsveränderungen fallen.

Patienten und Angehörige richtig informieren: Wie Sie Gesundheitsinformationen professionell erstellen

by Magdalena Hoffmann Christine Maria Schwarz Gerald Sendlhofer

Ob vom Arzt oder Ihrer Ärztin, aus Magazinen und anderen Printmedien, aus dem Fernsehen, ob Tipps von Familienmitgliedern und Freunden oder aus dem Internet – überall sind Gesundheitsinformationen gegenwärtig. Dieser Praxisratgeber unterstützt Experten und Expertinnen im Gesundheitswesen dabei, Gesundheitsinformationen für medizinische Laien, vor allem für Patienten und Angehörige, zu entwickeln. Dabei wird insbesondere unterschieden, ob es sich bei den Gesundheitsinformationen um Entscheidungshilfen, um Verhaltensempfehlungen beispielsweise nach Operationen, oder um Schulungsmaterial handelt. Dieser Leitfaden liefert eine Schritt-für-Schritt-Anleitung, um Gesundheitsinformationen mit hoher Qualität und angepasst an die Zielgruppe zu entwickeln. Ein wesentlicher Schwerpunkt liegt dabei auf der Transparenz hinsichtlich der Entwicklung und der Finanzierung der Inhalte.Dabei wird erläutert, warum gute Gesundheitsinformationen so wichtig sind, welche Inhalte sie enthalten sollten, in welcher Sprache sie verfasst sein sollten, wie die relevanten Informationen auf Evidenz geprüft werden können und welche Anforderungen hinsichtlich Layout, Design, Metadaten und bei besonderen Präsentationsformen beachtet werden müssen. Musterbeispiele und Checklisten runden diesen Praxisratgeber ab.

Patientenfragebögen in der Harninkontinenzdiagnostik: Psychometrische Eigenschaften der deutschen Versionen des Questionnaire for Urinary Incontinence Diagnosis (QUID) und des Incontinence Severity Index (ISI) bei Frauen mit Harninkontinenz

by Florian Brandt

Die systematische Integration der Patientenperspektive in medizinische Entscheidungsprozesse durch Patient-Reported Outcome Measures (PROMs) gewinnt weiter an Bedeutung. Dies gilt insbesondere für Erkrankungen, die mit einem hohen Leidensdruck verbunden sind. Hierzu zählt auch die Harninkontinenz – eine Erkrankung, die überwiegend Frauen betrifft und mit vielfältigen Einschränkungen assoziiert ist. Wichtige PROMs in der Harninkontinenzversorgung sind der Questionnaire for Urinary Incontinence Diagnosis (QUID), der bei der Abgrenzung zwischen Belastungs- und Dranginkontinenz – den beiden häufigsten Inkontinenzformen – unterstützt, sowie der Incontinence Severity Index (ISI), der auf eine Beurteilung des Schweregrads fokussiert. Gegenstand dieses Buchs ist eine Studie unter 161 inkontinenten Frauen, in der QUID und ISI erstmals ins Deutsche übersetzt und evaluiert wurden. Im Zentrum stand die Untersuchung klassischer psychometrischer Gütekriterien wie Sensitivität, Spezifität, Reliabilität und Validität. Im Ergebnis kann der Einsatz beider Fragebögen empfohlen werden. Die mäßige Spezifität des QUID bei der Unterscheidung zwischen Belastungs- und Dranginkontinenz ist jedoch zu berücksichtigen.

Patiënteninformatie Mond- en Kaakziekten

by Isaäc van der Waal

Aandoeningen in en rond de mond komen onder meer voor op het mondslijmvlies, de speekselklieren, in het kaakbot, op de tong, het gehemelte en de lippen. Door deze verscheidenheid vormen deze aandoeningen het werkterrein van zowel tandartsen, huisartsen, mondhygiënisten als specialisten. Deze Atlas mond- en kaakziekten biedt de patient een overzicht van de meest voorkomende aandoeningen in mondgebied.

Patienteninformationen Neurologie – Empfehlungen für Ärzte

by Carl D. Reimers Walter Paulus Bernhard J. Steinhoff

Dieses Buch stellt Ärzten Beschreibungen von fast 50 Krankheitsbildern, Behandlungsformen und zentralen Begriffen aus der Neurologie zur Verfügung, um Patienten möglichst leicht verständlich und effizient informieren zu können. Das eBook ist inklusive. Erfahrene Neurologen aus Klink und Praxis haben Störungen und Therapien ausgewählt und beschrieben, bei denen eine besonders ausführliche Aufklärung seitens des Patienten gewünscht oder notwendig ist. Die kurzen Kapitel sind sowohl zur Vorbereitung und Vertiefung des Patientengespräches als auch zur Weitergabe an Patienten nutzbar - zum Nachlesen, Überdenken, Nachfragen.Nach A bis Z gegliedert, unterstützt Sie das Buch dabei, Ihre Patienten entsprechend des Patientenrechtegesetzes als Partner im diagnostischen und therapeutischen Prozess effektiv zu beraten, zu informieren und förmlich aufzuklären. Erwartungen und Ansprüchen des Patienten kann begegnet, Vertrauen und Compliance können gefördert werden.

Patienteninformationen Sport in der Neurologie – Empfehlungen für Ärzte: Mit den häufigsten Begleiterkrankungen

by Klaus Völker Andreas Straube Carl D. Reimers

Sport, ein viel beachtetes Thema in den Medien und in der Freizeit, gehört zu den wichtigsten therapeutischen Maßnahmen, die Patienten selbst ergreifen können. Dieses Buch hilft Ärzten dabei, dies zu vermitteln: Gegenstand sind die häufigsten neurologischen Erkrankungen und die Komorbiditäten aus der Inneren Medizin, der Orthopädie und der Psychiatrie. Warum ist die körperliche Betätigung für die Prävention und Behandlung wichtig? Wie gelingen Einstieg und Motivation zum Sport? Fragen wie diese werden allgemeinverständlich, übersichtlich und präzise beantwortet, so dass der Arzt für die Gespräche mit den Patienten gerüstet ist. Mit Kauf des Buches erhalten Sie die das E-Book und können relevante Kapitel als Ausdruck Ihrem Patienten aushändigen, da die Texte auch für medizinische Laien lesbar sind.

Patientenmanagement in der Physiotherapie, Ergotherapie und Logopädie: Wissen und Kompetenzen für den therapeutischen Alltag

by Bernhard Reichert

Dieses Praxisbuch vermittelt wesentliche Aspekte, die es in Physiotherapie, Ergotherapie und Logopädie im therapeutischen Alltag zu beachten gibt. Dabei füllt es die Lücke zwischen dem geschäftlichen Umgang mit Patient*innen und dem therapeutischen Handwerk. Es ist die ideale Ergänzung zu Ausbildung und Studium, um den Herausforderungen beim Berufseinstieg oder bei der Praxisgründung gelassen begegnen zu können. Welchen Einfluss hat die Digitalisierung auf den Praxisalltag? Was ist bei der Kommunikation im Rahmen von Konflikten oder kritischen Situationen zu beachten? Wie können Patientenzufriedenheit und Arbeitszufriedenheit von Therapeut*innen den Alltag in der Praxis beeinflussen? Hier erhalten Sie die Antworten.

Patientenorientierte Digitalisierung im Krankenhaus: IT-Architekturmanagement am Behandlungspfad

by Markus Mangiapane Matthias Bender

Dieses Buch dient Ihnen als Leitfaden für die Digitalisierung im KrankenhausGesundheitsbetriebe wie Spitäler stehen in einem Spannungsfeld zwischen steigenden Qualitätsansprüchen und Kosteneffizienz. Deshalb geben Ihnen die Autoren dieses Buchs einen aktuellen Überblick zu den Herausforderungen und den Möglichkeiten der Digitalisierung im Umfeld von Krankenhäusern. Anhand eines fiktiven Beispieles verdeutlichen Ihnen die Verfasser sowohl die Möglichkeiten als auch die Schwierigkeiten dieses Prozesses. Ziel dieses Werks ist es, die Grundlagen der Digitalisierung einer Klinik verständlich für alle Beteiligten darzustellen. Dazu führen die Autoren ein Modell ein, das den Patienten ins Zentrum rückt und das IT-Architekturmanagement mit dem Weg des Patienten durch die Behandlung verknüpft. Zudem erfahren Sie in diesem Buch, wie eine optimale IT-Struktur als Entscheidungs- und Erklärungsgrundlage in einem Krankenhaus dienen kann, um so den Kulturwandel herbeizuführen, der mit einer umfassenden Digitalisierung einhergeht.So schaffen Sie die optimale Basis für zukünftige ProzesseZu Beginn dieses Buchs erläutern die Autoren, was Digitalisierung überhaupt ist und welche Rolle sie in Krankenhäusern spielt. Markus Mangiapane und Matthias Bender klären Sie über die Fähigkeiten und Voraussetzungen auf, die Sie im Zuge einer erfolgreichen digitalen Transformation benötigen. Die anschließenden Kapitel stellen schwerpunktmäßig folgende Aspekte in den Mittelpunkt:Die vier Pfeiler der digitalen TransformationRechtliche RahmenbedingungenProzessmanagement und -sicherheitEMR Adoption Model (EMRAM)Praktische Umsetzung des Enterprise Architektur Management (EAM)Informationssicherheit und -archivierung Zusätzliche Beispiele aus dem Alltag der Krankenhausinformation schlagen Brücken von der Theorie zur praktischen Anwendung und verdeutlichen die Schwierigkeiten bei der realen Umsetzung der Digitalisierung im Krankenhaus. Mit diesem Werk als Leitfaden sind Sie in der Lage, eine gemeinsame Wissensbasis für die erfolgreiche digitale Transformation von Geschäftsprozessen zu bilden. Das Buch „Patientenorientierte Digitalisierung im Krankenhaus“ ist daher eine Leseempfehlung für:Direktoren und Entscheidungsträger aus den Bereichen CIO, IT oder dem KrankenhausmanagementMedizininformatiker, Ärzte und medizinisches PersonalStudierende der Informatik, Medizininformatik und angrenzender Fächer

Patientenorientierung im Qualitätsmanagement im Gesundheitswesen: Theoretische Grundlagen, gesetzliche Regelungen und eine sektorenübergreifende qualitative Studie (Gesundheitsmanagement und Gesundheitsökonomik)

by Caroline Große

Caroline Große widmet sich dem Thema der Patientenorientierung im Bereich des Qualitätsmanagements und der Qualitätssicherung im deutschen Gesundheitswesen. Sie zeigt auf, warum es notwendig ist, Patientinnen und Patienten in Maßnahmen zur Verbesserung der Versorgungsqualität einzubeziehen und wie dies geschehen kann. Die Arbeit bietet einen Überblick über Qualitätsmanagementsysteme und legt aktuelle Entwicklungen im Gesundheitswesen dar, die für einen stärkeren Einbezug der Betroffenensicht in Qualitätsverbesserungsmaßnahmen sprechen. Darüber hinaus beleuchtet die Autorin die gesetzlichen Regelungen zu Qualitätssicherung und Qualitätsmanagement im deutschen Gesundheitswesen und stellt fest, dass der wichtige theoretische Grundsatz der Patientenorientierung bislang nicht in allen Sektoren berücksichtigt wird.Abschließend untersucht die Autorin in einer sektorenübergreifenden qualitativen Studie, wie Patientinnen und Patienten den Verlauf ihrer Patient Journey erleben und welche Verbesserungspotenziale sich daraus ableiten lassen.

Patientenrecht Zweitmeinung: Einfach und verständlich erklärt

by Volker Nürnberg Marie-Theres Meier

In diesem Patientenratgeber werden alle wesentlichen Aspekte der ärztlichen Zweitmeinung übersichtlich und informativ zusammengefasst. Mit dem Versorgungsstärkungsgesetz wurden wichtige Patientenrechte für zusätzliche Arztmeinungen ausdrücklich im Gesetz festgeschrieben. Patienten können sich auf dieses Gesetz berufen, wenn sie bei bevorstehenden Therapien oder Eingriffen eine Zweitmeinung einholen möchten.Das Buch erläutert die Vor- und Nachteile einer solchen ärztlichen Zweitmeinung: Wann ist es sinnvoll, sich als Patient eine zweite Meinung einzuholen und wie läuft dies überhaupt ab? Was muss man dabei beachten und wie ist in Situationen mit unterschiedlichen Meinungen zu handeln? Wer übernimmt die Kosten der ärztlichen Zweitmeinung? Abgerundet werden die Themenbereiche mit einem Vergleich der wichtigsten Zweitmeinungsportale. Des Weiteren werden Ansprechpartner und Beratungsstellen sowie auch die Möglichkeit zur Einholung einer Drittmeinung beschrieben. Diese anschaulichen Informationen und praktischen Hinweise ermöglichen es, sich aktiv und eigenverantwortlich an Entscheidungsprozessen des Gesundheitswesens zu beteiligen und auf diese Weise für sich selbst als Patient mehr Transparenz und Therapiequalität zu erreichen.

Refine Search

Showing 39,626 through 39,650 of 55,695 results